piątek, 16 lipca 2010

Pierwsza bitwa rozegrana

Dziś rozgrywamy z Gremlim pierwszą bitwę na zasady 8 edycji. Niniejsza notka jest pisana na 2 razy, jest czwartek rano i piszę teraz o swojej rozpie i założeniach jej towarzyszących :D

Lordowie
Generał wsparcie ataku kawalerii dzięki mieczykowi +3 do siły. Jednak główny cel jego wzięcia to magiczny sztandar na swordmenach.
Duży czarodziej magia zapowiada się przepotężnie. Żeby zwiększyć nieco jego możliwości dostał rod of power, a dla ochrony luckstone i ward 4+. A – lata sobie na pegazie. Jako że teraz lora należy wpisać do rozpiski weźmie on lore of light. Ten lore umożliwi mu leczenie i ma parę ciekawych czarów. Asasa…

Herosi
Priesci – w kawalerii i hordzie piechoty. Nowe zasady bound spelli strasznie je udupiły ;/ także głównie mają dawać hate’a oddziałom
Inżynierowie – przerzuty dla artylerii :D
BSB – wrócił do rozpiski gdyż umożliwia teraz przerzut każdego testu ld. Na kraśki będą to głównie liderki i brejki ale i tak fajnie :D

Cory
2x kusznicy – wiadomo
38 swordmenów z odpornością na panikę. Cóż, zobaczymy jak się horda sprawdza :D 31 ataków przeciw innej hordzie i 22 przeciw standardowemu oddziałowi krasnoludów :D
8 Kawalerii- dodatkowa siła uderzeniowa. Kawalerię nieco osłabiono ale musiałem jakoś kory zapchać.

Specjale
2x działo i 2x moździerz – nowe zasady likwidujące quessy strasznie je wzmacniają – oprócz braku zgadywania nie trzeba deklarować wszystkich strzałów od razu.
Pistoliersi – dzięki zasadzie ruchu 12 cali przed grą mają szansę w pierwszej turze zagrozić wrogim maszynom – pod warunkiem że uda mi się zacząć

Rare
2 czołgi – dostały 10T co czyni je jednymi z najbardziej wyrąbanymi rarami :D poza centralnym strzałem z katapy i działem wszystko rani je na 6+ :D asasa. Dodatkowo nawet piechota daje im hard cover co utrudnia strzelanie z bolców :D

Bitwa rozegrana, wynik znany:D

Generalnie największego psikusa spłatały nam kości. Mój czarodziej dostał średnio przydatne czary więc przez całą grę sobie nie poczarował. Jego najbardziej chwalebnym zagraniem było danie +2T dla swordmenów co sprawiło że gady były twardsze od krasnoludów :D

A teraz opis jednostka po jednostce
Generał + Priest + 38 swordmenów. Cóż, horda to może ciekawy pomysł, ale nie w przypadku gdy przeciwnikiem są krasnoludy. Co z tego że mam 21 ataków skoro zabijam z tego 2-3 krasnoludów ?? Dzięki temu, że doszli do walki razem z czołgiem udało mi się zlikwidować hammerersów. Jednak sama horda wyparowała ( bohaterowie w 5 turze dokonali taktycznego odwrotu do lasu.

Kawaleria + priest + bsb. Największy mój błąd w grze. Zląkłem się oddziału longbeardów, przez co zostali przez nich rozjechani a ów oddział wyczyścił mi prawą stronę.

Kusznicy. Strzelanie z 2 szeregów to masakra :D teraz dwie lub 3 dziesiątki to podstawa w rozpie.

Działa + moździerze cóż, rzuty. Zestaw ma potencjał, ale nie koniecznie z 2 inżynierami. W przyszłości myślę o zestawie 2 działa + moździerz i 1 inżynier. Ciekawostką taktyczną jest brak deklarowania odległości strzałów a co za tym idzie lepsze wykorzystanie strzałów. W tym miejscu napomknę o najbardziej epickiej serii rzutów. Gremli w pierwszej turze miał misfire na 3 z 4 strzelających maszyn.

Pistoleciarze – ruch przed grą jest przekozacki. Pozwoliło to w pierwszej turze ostrzelać wrogą maszynę… co przy nowych zasadach strzelania do maszyn było w sumie posunięciem bezsensownym . panowie stracili 3 ludków i schowali się za laskiem.

Czołgi. Mniam :D 10T to masakra. Działo raniące gada na 4+ zamiast na 2+ (ale bijące już d6ran) i nawet katapa ma tylko 5+ na zranienie… cóż, niestety oba czołgi dostały po strzale i po 5 ran co skutecznie wyłączyło je z gry.

Przyznaję że graliśmy z Gremlim funowo i bez ciśnienia a dodatkowo rozpy miały na celu sprawdzanie nowych możliwości. Wynik 13-7 dla krasnoludów jest spodziewany ale ilość małych punktów jest spora (1550 ;800). Jak już opanujemy zasady to czas gry powinien się skrócić o ok. 45 minut w stosunku do 7 edycji. A ja już mam pomysły na nowe rozpy :D

1 komentarz:

Gremli pisze...

Troche późno na komentarz, ale co tam. Drobne nieścisłośći w twoim raporcie:

Longów chyba właśnie się nie bałeś skoro wziałeś 20 z 2h i warbannerem na flanke kawy. Pistolety o ile pamietam nie ostrzleały maszyny w 1 turze, tylko longów. Bitwa całkiem fajna. Dorwałem book i teraz będzie wyrównane w następnej bitwie ;)